Hocam öncelikle amacım burda bir kaos ortamı yaratmak değil, mütevazı küçük bi kurumumuz var, şimdi yazdıklarınıza cevap vereceğim; Aylık tahmini yazıyorum, siz kurumunuzun büyüklüğüne göre orantılayabilirsiniz;
Tuvalet kağıdı-kağıt havlu-ıslak mendil : 150 lira
A4 kağıdı ayda 2 top gitse ; 40 lira
Temizlik malzemeleri her ay alınmıyor ortalama: 100 lira olsa
Araç bakımı 2 araç var 3 ayda bir bakımları var tüm masraflarını aylığa vurursak aylık 500 lira giderleri olur olmaz.
Toner ayda 2 .3 tane bitse tanesi 30 lira zaten para değil
Çay şeker aylık 100 lira olsunn
Elektrik aylık kış ayı için 1000 lira gelsin aylık yaz aylarında 200 lira tutuyor ancak
Neyse uzun lafın kısası bu tarz giderler kurumun toplam giderlerinin %10una ancak tekabul ediyor.
Değişmeyen temel giderler;
Personel maaşları %45 toplam gidere payı
Sgk %10
Mazot %10 ( mazot arttı bu süreçte bunu zaten hep dışında tutuyorum her yazımdada kabul ediyorum)
Vergiler %10
Kira %15
Bu oranlar kesin olmamakla birlikte aşağı yukarı tahmin ettiğin oranlardır ve demek istediğimde tam olarak şuydu, bizim en belirgin artan giderimiz Mazot. Diğer temel giderler maaş, sgk,vergi, kira giderlerimiz mazot oranında artsaydı gerçekten durum çok zor olacaktı ama benim kurumumda durum böyle olmadı yani diğer kalemler şuanlık hemen hemen sabit duruyor yada makül seviyede artmış o yüzden bence beterin beteri vardır. Tabi sizin kurumlarınız büyükşehirde olduğu için sizde durum çok farklı olabilir buna itirazım yok fakat en azından bu kurumların %70i büyükşehirlerde değil bunu da düşünerek tablonun çok beter olmadığı kanaatindeyim.